Kommunikation til spejder og pårørende
Vi bruger aktivt vores hjemmeside som informationsplatform. Her findes oplysninger som medlemskab, udstyr og knivlov samt en kort beskrivelse af nogle af de faste arrangementer. Hver afdeling/patrulje/gren har sin egen side med oplysning om mødetid og kontaktoplysninger på spejderlederen/grenlederen. Her findes også kalenderen med spejdermøder og arrangementer. Alle kan se hjemmesiden.
Vi bruger Discord som samtaleplatform mellem spejderledere og spejderne (og pårørende), da denne platform er let tilgængelig og meget nem at bruge for børnnog voksne. Der kræves en mailadresse for oprettelse af profil.
Vi bruger Facebook som informationsplatform mellem spejderledere og pårørende, da denne platform ofte bruges af voksne. Der kræves en mailadresse for oprettelse af profil.
Vi bruger Medlemsservice til registrering af tilmelding og afbud til arrangementer. I Medlemsservice kan medlemmet se hvilke arrangementer med tilmelding og afbud.
Login i Medlemsservice (korsoerspejderne.dk)
Vi sender sms ud i forbindelse med arrangementer eller hvis der er information om ændret mødested og/eller tidspunkt. Sørg venligst for at tilføje spejderlederen og gruppelederen i kontakter.
Kontaktoplysninger og træffetider på spejderlederne findes under Patruljer.
Discord og Facebook
For alle medlemmer og pårørende:
https://www.facebook.com/groups/391522814292163
0.-1.kl: Sælerne MikroSpejd
Spejdere (og pårørende): https://discord.gg/34Y7SMEHUT
Pårørende: https://www.facebook.com/groups/2570175586572543
4.-6.kl: Isbjørnene JuniorSpejd
Spejdere: https://discord.gg/5uGQvbcRfn
Pårørende: https://www.facebook.com/groups/774122869998047
7.-9.kl: Vintergækkerne TropSpejd
Spejdere: https://discord.gg/UMDPdDnJJK
Pårørende: https://www.facebook.com/groups/354634382116716
16-24 år KlanSpejd
Spejdere: https://discord.gg/EGUm3hr8F2
Pårørende: https://www.facebook.com/groups/391522814292163
(opdateret den 21/8-2021)