Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Patruljer
    • FamilieSpejd (børnehave)
    • MikroSpejd (0.-1.kl.)
    • MiniSpejd (2.-3.kl.)
    • JuniorSpejd (4.-5.kl.)
    • TropSpejd (6.-9.kl.)
    • KlanSpejd (16-24 år)
  • Kalender
  • Aktiviteter
    • Opstart - første møde
    • Gruppetur
    • Divisionsevents
    • Stjerneløb
    • Efterårsløb
    • Lotteri - Julekalender
    • Fredslys Optog
    • Juleafslutning
    • Tænkedag
    • Mohrondoløb
    • Forårsløb
    • Lotteri - Lillebror Lotteri
    • Sommerafslutning
    • Sommerlejr
    • Dåseringe
  • Information
    • Kommunikation
    • Login i Medlemsservice
    • Medlemsskab
    • Logo-T-shirt
    • Udstyr
    • Uniformsmærker
    • Knivlov
    • Flagregler
    • Forsikring
  • Gruppen
    • Om gruppen
    • Lederne
    • Bestyrelsen
    • Grupperådsmøde
    • Jubilæum 110 år i 2023
    • Spejdergrunden, Korsør Lystskov 3
    • Oasen, Revvej 88
  • Spejderdag
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Bliv spejder
Startdato 21. jun 2025 12:00

Sheltertur 1

Mærke: Shelty: Stofmærke til uniformen udleveres efter de 12 overnatninger 

Øvrige DDS færdigheds- og fokusmærker og specialmærker: bestilles efter tilmelding og mærket udleveres til et spejdermøde, når mærket er modtaget. 

Aktiviteter: Lederne planlægger de fleste af turenes aktiviteter i samråd med spejderne, men det  skal forventes at lederne overrasker med enkelte aktiviteter. Der vil blive trænet i at  gå 5-10-15-20 km og at patruljen er uden ledere på gåture, til aktiviteter og under  overnatningen. 

Overnatning: Alle overnatninger sker i shelters i kønsblandede patruljer. På nogle af turene vil det  kun være patruljen, der overnatter. På nogle af turene vil det ske sammen med  lederne. 

Forplejning: Medbring en madpakke til frokost og drikkedunk. Der sørges for et mellemmåltid,  aftensmad og morgenmad. På nogle ture skal patruljen selv sørge for indkøb.  Lederne udleverer kontanter til patruljen. 

Oppakning: Rygsækken skal kunne bæres mindst 20 km fx fra Spejderhytten til lejrplads. Alt skal  pakkes i rygsækken eller kunne spænes fast på rygsækken. Ingen løse bæreposer! 

Pakkeliste: Vi rejser altid med tørklædet på og i T-shirt ”Korsørspejderne” eller uniform. Påklædning og sko efter vejret. Tag tøj på efter lag-på-lag-metoden. Mærk tøj og ting  med navn! Læs mere om Udstyr på hjemmesiden, i lommebogen eller spørg  grenlederen til spejdermøderne. 

Husk en madpakke til frokost og drikkedunk.  

Sygesikringsbevis/Sundhedskort skal medbringes: Spejderen opbevarer kortet efter anvisning fra  lederne. 

Medicin: Spejderen medbringer medicin i afmærket pose med angivelse af mængde mv.  Lederne underrettes hvis spejderen har behov for hjælp. 

Mobiltelefon (og andet elektronisk udstyr): Medbringes gerne men bruges kun i nødstilfelde 

Lommepenge: Ofte er der ikke mulighed for køb. Det er i orden at medbringe slik,  chips mv.

Betaling: Betales på hjemmesiden senest torsdag inden turen. Der er mulighed for at betale for flere overnatninger ad gangen.  Husk at påføre spejderens navn og evt. antal overnatninger ved betaling. 

Afbud: Der kan altid meldes skriftligt afbud direkte til Juniorleder Thor. Indbetalt beløb  returneres ikke efter betalingsfristen. Er det aftalt kontant betaling ved ankomst, så  skal betalingen stadig ske ved afbud. Spejderen skal foretage en overnatning  (sammen med andre spejdere/pårørende) for at opfylde betingelserne for at få  mærket. Overnatningen foretages efter aftale med Juniorlederen og der kræves  fotodokumentation. 

Afrejse: Vi mødes ved Spejderhytten. 

Hjemkomst: Vi slutter ved Spejderhytten, hvor vi ligger grej på plads.  

Kontakt under overnatningen: Primær kontaktperson er Juniorleder Thor tlf. 30132909. Send gerne sms, så vi kan kontakte dig senere.  

Undlad venligst at ringe direkte til spejderen uden aftale med grenleder. 

Fotos: Lederne vil tage fotos undervejs. Det er en fordel af alle spejdere har godkendt  fototilladelse, så de gode minder bevares for det styrker fællesskabet. Følg med i den  lukkede Facebook-gruppe Korsørspejderne – medlemmer og pårørende. Enkelte  fotos vil blive udvalgt til brug på hjemmeside og Facebook-siden Korsørspejderne,  men der kan pårørende og/eller spejderen udpege de fotos af spejderen, der må  bruges.

Praktisk information

Startdato
21. jun 2025 12:00
Slutdato
22. jun 2025 12:00
Sted
Korsør Spejderne, Korsør Lystskov 3, Spejdergrunden, 4220 Korsør
Enheder
JuniorSpejd Korsør Spejderne
TropSpejd Korsør Spejderne
Tilmelding starter
6. maj 2025 15:00
Tilmelding lukker
19. jun 2025 21:00
Pris
100,00 kr.
Tilmeld arrangement

Kontakt

Korsør Spejderne
Korsør Lystskov 3
4220 Korsør
Danmark

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo